Detta kan inte vara sant!! Jag har vunnit 100.000 kr!!!!

Som tack för att jag svarat på en Sifo-undersökning fick jag 3 triss-lotter med posten idag.
Men förtjusning öppnade jag kuvetet.
Samtidigt kände jag skuldkänslorna överösa mig.
Man fick välja mellan lotter o att skänka pengarna till välgörenhet...

Letade fram mig en krona.
Satte mig högtidligt vid bordet.
La kuvertet under lotterna. (sjukt jobbigt att samla ihop det man skrapar av annars ju..)

Förväntningarna bubblade i kroppen.
Ungefär såhär gick mina tankar...

Tänk om jag vinner nåt!
Känns min feber mindre jobbig då?
Förmodligen.
Hittar nog energin att ta ett glädjeskutt..
Tänk om jag vinner 75 kr och blir besviken?
Vilken dålig människa jag är..
Tänk om jag vunnit 1000 kr!!!!
Då hade jag kanske kunnat prova på Floating för värken!!
Jag kommer ju inte vinna något..
Så funkar inte karma.. Jag valde ju dessa framför välgörenhet..
Undrar om dom vet att där inte är något på lotterna dom ger bort?
Fast det kan dom ju omöjligt veta..
HERREGUUUD!!!!! Jag har vunnit 100.000!!!!!!
Det är mer än jag någonsin vågat hoppas på!!!
De kan inte vara sant!!!!!!! Herreguuud!!!!!!!
Men vänta. Nej, de har jag inte. Det stod 100.000.000 på den tredje.
Herregud vilken hög puls jag fick.
Då provar vi på nästa..
Tänk om This is the ONE...
Dom som vinner sitter ju precis som jag, helt omedvetna om att inom någon sekund kommer livet förändras..
Vem är dom som vinner egentligen?
Vet ju faktiskt någon som vunnit två ggr...
Men herregud!!!! Står det 100.000 3 ggr????
Har jag vunnit????
Nej. Samma misstag som förra lotten.
Snacka om att man ser vad man vill...
Detta börjar ju bli pinsamt.
Dubbelkollar lotten.
Fortf inget..
Skit.
Tänk så mkt det löst...
Jaha. Då va de tredje och sista.
Är detta dom sista sekunderna av vårt gamla liv?
Skrapar en ruta.. två.. tre.. osv.
Denna gången har jag redan 2 st 75 kr i tv-rutor.
Shit, tänk om det blir en tredje!!
Gud, jag vill inte va med i tv!!!
Mitt hår är dessutom jätteskitigt!
Fast jag kan ju tvätta det innan. Man är ju inte med samma dag..
Kan kanske någon annan skrapa i tv till en?
Gud va irrationellt man tänker...
Jag har faktiskt skänkt massor till välgörenhet innan!
Haft fadderbarn i 10 år o skänkt några 100 i månaden till annat...
Dessutom gör jag undersökningar på nätet för att tjäna pengar, men har nog gjort 20 st där jag valt att skänka pengarna till välgörenhet ist!
Detta borde väl karman veta eller?
Sista rutan..
Nej.
Jag va inte en av dom som vinner.
Hoppades ju så.
Jag kanske skulle tänkt mer oegoistiskt?
Jag skulle kanske bara tänkt på folk jag kunde hjälpa för att få vinna?
Försent nu iaf..
Tillbaka till gamla livet.
Det e inte utan att man är lite besviken.. 
Va ju sååå nära..
Eller va jag egentligen det??  

Kommentarer
Postat av: Soffis

hahaha, alltså du e så rolig!! Och jag känner igen mig så mycket! Jag har också suttit och tänkt precis det där med tv-rutorna!! Att om jag skulle vinna och hamna i tv, får jag lov att skicka någon annan då? Jag tänker fan inte stå där o göra bort mig. Men om någon annan representerar mig, kommer det då bli ännu pinsammare? Typ att Thilde (de Paula alltså) kommer säga "Ja Bengt (jag känner ingen bengt men skit samma), det är ju faktiskt inte du som har fått denna chansen att skrapa i TV utan det är ju din vän Sofie. Hur kommer det sig att hon inte är här?" Och så måste Bengt förklara att jag tycker det e skitpinsamt att vara på TV och att jag faktiskt inte tänker stå där o göra bort mig inför hela svenska folket. (Det får Bengt göra istället liksom). Ååååh, om det där med karman funkar tror jag inte det ser så ljust ut för oss...



Men jag gillar det du sa om att vi kanske skulle sitta o tänka på alla oegoistiska saker man kunde göra istället, lura karman. Det kanske jag ska prova nästa gång. När jag inte är för snål för att punga ut 25 spänn för en triss lott, mitt problem börjar redan där liksom.



puss underbara härliga millis! //kussen

2010-10-22 @ 17:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0