Filmsnusk... (usch o pi....)

För att fortsätta lite i temat om film ska jag ta upp en annan sak som t ex Mulholland Drive (med 3 L inte med 4 som jag skrev innan) innehåller.. Nämligen SNUSK!! Usch o fy!! Får jag skriva om detta??? JA, det får jag!! (eller??)
Iaf.. I dom flesta filmer finns de alltid någon slags sexscen, mer  eller mindre iaf.. Om vi nu koncentrerar oss på dom med mer.. Där finns lite olika genre (hur skriver man det i plural??) bland dom också. Nämligen mer eller mindra genanta.
Kan inte säga exakt vad som skiljer dom åt men jag blir väääldigt besvärad emellanåt. Egentligen handlar det nog mest om i vilket sällskap man är när man ser filmen.
I Mulholland Drive finns det lesbiska sexscener och en onani-scen som gör att jag blir väldigt generad av vem jag än tittar med faktiskt. Kan hända att det är för att man är inte lika van vid att se en tjej göra sånt.. 

För några år sedan skulle jag, min pappa och hans nuvarande fru (hihi!! dom precis gift sig! <3) kolla på en film med Meg Ryan. Alla älskar ju Meg! (vilken doffsing) Men denna skulle vara en thriller, man e ju van vid att se henne i romantiska komedier o så.. 
Den hette "In the cut" och detta blev några av de längsta 2 timmarna i mitt liv.. Jag tror utan att överdriva att Meg va naken typ halva filmen! (men Meeeeg???) Den va så jäkla snuskig!! Deras språk var vidrigt och dom hade sex hela tiden!!
Denna film hade jag kanske inte upplevt så genant med vänner, men att sitta där med pappa o fru va extremt obekvämt! Så jävla pinsamt kändes det..
Min kära syster kom ner o såg tvn och utbrister: Vad EEE de ni tittar på???!!!! (smått chockad)
Ja, va fan tittar vi på? känns som de e nån jävla porrfilm eller nåt...
SÅ.. om ni vill se den så rekommenderar jag att INTE titta med era föräldrar!

Det är rätt sjukt det här med att man blir generad å andras vägnar (??????)(googlade precis det,man kan nog säga så..) även om det bara är på film! Och nu menar jag inte bara naket utan ni vet när folk gör bort sig.. Ibland kan man knappt titta eftersom man skäms! Man bara tänker: NEJ NEJ NEJ!!!! Gör inte det!!!
Vissa (eller många egentligen) filmer har jag sett många gånger. Och är där något pinsam som händer så är det precis som om man hoppas på att just DENNA gången kommer personen göra det annorlunda. Men ack nej.. Liiika pinsamt varje gång..

Har ni sett den nya serien på tv4 Modern Family? Så jävla rolig!
T ex: Ett gaypar har adopterat ett barn och ska avslöja det för familjen, den ena killen ber sin partner att inte göra för stor grej av det. Familjen är samlad, plötsligt börjar musiken till Lejonkungen, och in kommer partner med nån brokig särk och lyfter dramatiskt upp det lilla barnet i luften precis som Simbas pappa håller honom när han är nyfödd! hahaha! Shit va kul de va alltså!!
(fast detta är kanske en sån grej som man ska se för att det ska va kul..hmm..)
I vilket fall är det en väldigt kul serie om man har min humor! (den bästa alltså)

Ska jag göra något helt otippat nu och inte skriva mer än såhär?
Ja, va fan! Ibland får man "go a little wild"....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst är det knäppt att skämmas för hur andra beter sig? Dom får väl skämmas själv eller hur?

2010-05-10 @ 21:19:34
URL: http://karinbloggar
Postat av: Pappa Jan

In the cut... Minns att jag sett filmen, att Meg Ryan var naken rätt ofta och att det var mycket skriverier om det, men... Mycket mer minns jag inte.. Minns inte att vi såg den med dig. Och Mie minns inte ens att hon sett filmen... Så vi kan nog konstatera att du är lite känslig... :-)

2010-05-11 @ 09:16:36
Postat av: Helena

Jag kan inte se pinsamma saker och är verkligen allergisk mot de flesta former av komedi. Appropå filmsnusk såg vi en film på spansklektionerna i gymnasiet, Tacones Lejanos (Höga klackar), och den var lååångt över gränsen för vad som kändes ok att se med klassen, sittande bredvid en killkompis. Jag minns det fortfarande med fasa. Läraren var något... speciell.



Btw sitter lillan och jag på restaurangen, hon krystar för tvåan, högljutt, medan tolv söta äldre damer dricker kaffe. Också något... speciellt. ;D

2010-05-11 @ 12:53:49
URL: http://bettyochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0