Snubbla i stan, Mullholland drive och kurator

Finns de nåt värre än när toapappret är så dåligt så när man drar i det får man bara av en ruta i taget???? GAAAAHHH!!!!!!!!!!!
Till slut har man en hel hög med massa rutor bara...
Ett av livets förtret... (kan man säga så?) (det kan man nog inte...) jaja... Ett av livets bekymmer då? (lät ok iaf..)

Häromdagen fick jag ett samtal från en kurator på vårdcentralen, gällande att jag mådde så dåligt när lillan föddes. Hon är 8 1/2 månad nu. Tack, men nu behöver jag inte få er hjälp. Det behövde jag för 8 1/2 månad sen då ni fick remissen..
Så jävla kasst! Jag fattar att det kan ta lite tid men detta är ju löjligt!!!
Och folk säger att dagens sjukvård är dålig.. (förstår INTE vad dom menar...)
Ja, dom ringde ju iaf.. till slut..... ;P
Men nu mår jag bra och det är ju huvudsaken! :)

Har ni sett Mullholland Drive??
Väldigt bra men vääääldigt konstig...
En film av David Lynch. Det var tänkt som ett pilotavsnitt till en tv-serie, men det blev ingen forts utan avsnittet blev en film, detta gör att man får inte så många svar...
Jag håller på att bli DUM I HUVUDET!!! Har kollat den några gånger och precis när man tror man får ihop allt så blir man förvirrad igen.. För några sekunder känns det som att allt faller på plats och sen rasar allt.. Extreeeemt irriterande faktiskt! Det finns lika många olika förklaringar på filmen som det finns tittare. 
Har suttit med vänner o pausat och kollat olika diskussionssidor på nätet undertiden vi kollat på den för att reda ut allt.. men ack, blir inte mkt klokare för det..
Kan tänka mig att många tycker den är kass för att den är så konstig, men för mig är det bara exhalterande eftersom man blir helt besatt!! 
SÅ.. Om du gillar sånt o lyckats missa denna fantastiskt beroendeframkallande film, så se den för bövelen!! Ring mig sen så kan vi diskutera!! 

Igår gjorde jag ett klipp på blocket! Två vita bokhyllor och en rosa (rätt ful..hihi..) skrivbordsstol till Nova-Lis blivande rum för endast 200 kr!!! (fick stolen för 25 spänn så.. och jag är ju besatt av rosa om ni inte förstått det.. mitt lilla barn ser ju ut som en bakelse...såg henne på långt håll när Daniel o hon va ute och gick o jääävlar va rosa hon är!!! hahahahahaha!!!! ME LÖÖÖÖÖÖÖÖVE!!!!!)

Slängde by the way ut säckarna med kläder som jag rensade ut för exakt 26 blogginlägg sen häromdagen!! Bättre sent än aldrig! Och LINDA! Det blev en sån UFF-container! Duktig jag är va? VA? VA? 

Nåt av det roligaste som finns är att se folk snubbla på stan... JESUS.....(på engelska)
Det är ju förstås om dom inte slår sig.. (för mkt iaf...)
Det ser ju såååå roligt ut. Och alla blir alltid lika generade!
När man själv gör det håller man ju på att dö av skam om man inte har någon med sig man kan skratta med.. Det gör stor skillnad faktiskt. 
Jag menar, man skrattar ju inte och kollar på någon okänd människa om man är ute och går ensam. (fast det har jag råkat göra några gånger, och om dom inte ler då, uta tittar på en som man är dum ihuvudet blir det om möjligt äääännu pinsammare..)
Iaf.. om man har någon med sig så kan man skratta tillsammans och då känns allt lite bättre.. <3
(länge sen jag gjorde ett sånt hjärta..)
På tal om det så har jag hela tiden fått gå in på andras sidor och kopierat det jävla hjärtat för att kunna ha det i mina statusar (på facebook alltså) och det är skitjobbigt. Sen sa Lotta att man kunde skriva en sån här < och en 3 så blev det automatiskt ett hjärta! Skitbra ju! Har inte förstått hur folk orkar sitta o kopiera så dom får massa hjärtan...
 
Nu kom jag ifrån de här med att snubbla på stan..
Men för att fortsätta så för 3 år sen lyckades jag snubbla på sidan och tog emot med vänsterarmen. Det gick liksom i slowmotion.. Konstigt.. Men visst gör vissa saker det? Iaf.. kände att det gjorde ju lite ont om man säger så, men tänkte va fan.. de e lungt..
Mina vänner tog det bra och försökte hålla sig för skratt så gott dom kunde eftersom det gjorde ont. (man måste ju alltid vänta tills personen ger klartecken att det är ok, innan man bryter ihop av skratt..)
Dagen efter hade jag ännu ondare..
Min dåvarande kombo Jonas övertalade till slut mig att jag va tvungen att åka till akuten. sjuuuuukt jobbit ju... När jag kom dit trodde dom att den var urled, men röntgade mig och såg att jag brutit armbågen (????) och hade en fraktur i underarmen.. Satan.. Sjukskriven 3 veckor. Jag sa bara, det går inte! Det är påsk och jag är fullbokad på jobb! (frisörhuset) Vi har 30-40 st på väntelista!!!
Men det hjälpte såklart inte.. Det va inte utan ångest jag ringde min chef...
(det va dessutom 1 april, så hon trodde jag skojade bara..)
Efter 3 vackor gick jag tillbaka.. Första klippningen tog dubbelt så lång tid som vanligt... Maj gadd va ont det gjorde... så jag fick sjukskrivas ett tag till...
Det känns så konstigt att vara hemma från jobb när man inte är sängliggandes. Jag hade ju ont men mådde ju inte dåligt. Det va skitfint väder så jag va ju ute och gick och så. Men shit vilket dåligt samvete man får ändå..
Tänkte hela tiden, tänk om någon kund ser mig nu..
(Blev inte gipsad eftersom det skulle gå snabbare att läka utan.)
En annan sak jag funderade över var att är det inte bara gamla tanter som bryter en massa när dom trillar? Är mitt skelett så skört att det knäcks bara jag snubblar lite?
Eller handlar det egentligen om att man börjar bli gammal? hmmm...

Nova-Li är helt svart runt munnen eftersom hon envisas med att tugga på alla våra skor.. Vanligt förekommande?
Nu har jag inget mer på hjärtat för stunden..


Kommentarer
Postat av: Karin Färdenstam

Jobbig film verkar det som. Tack för tipset, den ska jag inte se. Och kuratorn, hon fick kanske ultimatum "antingen vaknar du eller så slutar du" kan det vara så? och en sak till, toapappret, lugn och fin, snart tar sig Nova-Li in på toan, drar i toarullen, utan rutor, hela rullen bar precis ut på golvet. Sen får du rulla ihop den igen, det blir inte snyggt och ser ut som det är mer papper nu än innan. Kram

2010-05-07 @ 16:03:47
URL: http://karins blogg
Postat av: Camilla

Hahaha!!! du e så rolig!!

2010-05-08 @ 00:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0