"Mans-göra", grillen sönder och micromat..

Har ni sett Reebok-reklamen?? Vilket jävla ass (engelska) den bruden har! Vem fan kollar på skorna?? (och jag är ändå tjej liksom..)

Har på senaste spikat upp sladdar, hamrat upp ett lås i källarförrådet, burit möbler, lådor, gjort om i förrådet och rensat, satt upp taklampa. Är detta inte "mans-göra"?? (kanske det stavas mansgöra, om nu ordet finns..) För tydligen är alla hushållssysslor utom att laga mat några ggr i veckan "kvinno-göra"... Kan man göra nåt avdrag för detta? Nån jämställdhetsbonus? (fast då måste kanske den manliga delen i huset någongång göra kvinno-sysslor?..)
Förresten.. när jag kom ner i källaren kom jag på att jag vågar ju inte vara ensam där nere.. så jag blev lite rädd.. sen fortsatte jag fixa...
(om man glömmer att man inte vågar vara i källaren, är deten inbilland rädsla då?)

Har varit på utflykt till sthlm! Efter mkt om och men kom vi till slut dit..
När vi nästan kommit till Helsingborg hittade nämligen syster Daniels bilnycklar i sin ficka.. (låter som "syster Daniel" men syster = Marie)
Försökte få tag i vår far som bor i Lomma, tänkte om vi kunde lämna nycklarna där så hade de blivit lite närmare. Men ingen lycka.
Då kom syster på att Daniels pappa bor i Helsingborg (typ) och jobbar med Daniel så vi kunde lämna dom där kanske.. Skulle ringa, men eftersom jag bytat telefon har hans (kul det blev eftersom Daniels pappa heter Hans kom jag på) nr försvunnit. Ringde Daniel 5 ggr, men inget svar. Tacka vet jag 118118!!! (gratisreklam) (min blogg är ju sjuuukt populär så dom tjänar som faan på det!) Fick tag i svärfar och vägbeskrivning så vi behövde iaf inte köra tillbaka till Malmö.. (när jag hoppat in i bilen efter vi varit hos svärfar kom jag på att vi inte hittade därifrån till motorvägen heller, så jag fick självklart springa in IGEN..)

Även om vi inte hunnit så lång hade Marie och Richard blivit hungriga.. (SÄLLAN.....)
Första stopp blev Burger King, men dom hade inget baguette-bröd så vi fick köra vidare..

Nästa stopp blev Burger King igen, deras grill va sönder... (okej....) (så mkt för: grillat e godast..)

Tredje stopp blev Burger King, där va så lång kö i driven (eventuellt hittade jag just på det ordet.. alltså menade ju drive thru..) så jag gick in, bara en i kö.. Men deras "matlagare" (kock känns lite fel att säga..) va heeeelt värdelös! Han gjorde inte ett rätt den där Robert. Shit va alla bråkade... Jag stod där huuur länge som helst.. Till slut hann jag också bli hungrig så jag la till en cheeseburgare.. (för det blir man väldigt mätt på eller?)
Allt va så komiskt så jag kunde inte hålla mig, utan började skratta.. Vilket som tur smittade av sig på kassören som egentligen va rasande.. så till slut va dom flesta glada där ändå. Och vi fick till slut vår mat.
Då hade vi bara ca 54 mil kvar...

Resten av resan (nästan) ägnade jag o Marie till att återuppleva låtar från 2000-2001! Fantastiskt kul! Herre guuud va vi gol! (stackars Richard) Tror iofs inte att alla låter va från då, men skivorna brändes då iaf...
Nu snackar vi
A1 -  Same old brand new you, Five, The Coors - Runaway, Britney - Stronger, Warp Brothers - Phatt Bass, The Dark side mm... De sjuka är att man kommer ihåg de flesta texterna!!
Så kul man kan ha!!
Sen blev det lite Chess på det. ( där jag som vanligt helst vill sjunga alla stämmorna på en gång...can't help it..)

Har sååå mkt i mitt huvud men just nu vill det inte sippra ut nåt...

Förresten gott folk! Har fler läsare än någonsin (men någonsin menar jag på hela den månaden jag bloggat..)  men har färre kommentarer.. BUT WHY??? Hur tolkar man det? VA? VA? VA?

Ett till förresten..
Det finns så dumma skyltar.. Kolla denna!



För det första står micron på utsidan av disken på Burger King.
Så.. man måste alltså be en i personalen gå runt och sätta på den.
Endast personal eller vårdnadshavare - betyder det då att om jag är där med en vän och lillan måste det vara jag som går och ber om detta? För även om jag är förälder så får jag ju inte micra maten själv.
Och behöver det verkligen stå att maten inte får vara för varm? Som om att en förälder tänker: Ja, just ja! Tur att det står att maten inte får vara för varm! Hade fan glömt det annars...

Peace out Rabbit!

Kommentarer
Postat av: magdalena

Det är som på kaffe locken i usa(kanske här med) det måste stå: hot beverage. No shit Sherlock! Allt för att inte få klagomål/bli stämda..haha!

2010-05-06 @ 07:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0