Lugg, 10 spänn och lite vinjettmusik...

Skit o mög!!! En gång om året klipper jag lugg.. Det råkade bli idag och nu inser jag varför jag bara gör det en gång om året.. Attans attans attans...
Jag ser ut som en tönt och Nova-Li kollar på mig som hon sett ett spöke...

Har lugnat ner mig sen mitt arga inlägg igår... Så nu e de lugnt igen..
Lite ångest har jag allt.. Min vän Big Bad Bengt hade en teori om att många tjejer är så aviga och sura så när nån glad kommer, tänker killarna, där är en som man kan få!

Vi har börjat i fortsättningskurs på babysim och har ny lärare. Vår förra va tyst som en liten mus och man hörde knappt nåt hon varken sa eller sjöng..
Den nya är betydligt högljuddare (fult ord) och jag har nu upptäckt att jag både sjungit fel text och fel melodi i en av låtarna... Men eftersom jag inte hört va den första sjungit har jag tydligen kommit på en egen... Eftersom jag ändå sjungit relativt högt (iaf jämfört med läraren) så måste hon ju hört att jag inte haft ett rätt!! Hahaha.. Hystersiskt kul faktiskt...
Så nu är jag helt bortkommen i den nya gruppen. :(buhuu...

Somnade vid 3 i natt så jag är lite sliten idag. När vi va på IKEA stod jag och drömde mig bort..Jag låg hemma i vår stora nybäddade säng.. Jag väcks av att det står en liten gubbe framför mig och säger: 10 spänn för dina tankar!!! Jag skrattade lite generat och berättade (jag behövde veeerkligen dom 10 kronorna...) Han lyssnade, skrattade och gick vidare.. Snåljåp..

Tänk va mkt härligare livet varit om det man haft lämplig musik som spelas vid olika tillfällen.. Ni vet, som i filmer..
Musik har ju sjuk påverkan på sinnet..

Sorglig musik när man har blivit dumpad och gråter: 
* Everybody hurts - REM

När något fantastiskt händer:
* A moment like this - Kelly Clarkson

Om man varit otrogen eller blivit bedragen:
* Always - Bon Jovi

Uppmuntrande musik när man har gråtit färdigt.
*I will survive - Gloria Gaynor eller Diana Ross

När man hittat den rätte:
* All the man I need - Whitney Houston

Olycklig kärlek:
* Cryin - Aerosmith

Så om vi tar ett exempel på en vanlig dag... Hmmm..
När jag vaknar vill jag höra...
Gooooo morron gooo mooooorron Hör fåglar sjunga glatt... Sven-Ingvars va? (men vill man verkligen höra den sådär på morgonkvisten? man kanske bara blir irriterad?)

När jag tar mig en dusch och sen sitter o äter frukost vill jag höra....
Vilken härlig dag med Ted Gärdestad... (braaaa Camilla..)

(detta är aaaassvårt att komma på, så ni vet..)

Sen kör jag någonstans... Och då vill jag höra.....
(helst Titti Schultz på Rix Fm.. men de skulle liksom försöra vad jag nu håller på med..)
Favourite game med Cardigans... (Inte för att jag tycker den är så jättebra, men just nu kom jag att tänka på den eftersom hon kör bil i videon..) (så detta va inte så jättebra exempel kanske..)

Sen träffar jag upp min LOVER.. (haha...) och går en runda i skogen med honom.. (inte snusk nu alltså.. romantiskt..) Då vi går där hand i hand börjar plötsligt...
I`m a slave for you... Britney! ( nä, eller inte.. om jag va väldigt underkastad i förhållandet kanske...)
Hmmmm....
I swear med All for one... (vad hände med dom förresten? One hit wonder eller?)

Sen äter vi en mjukglass i skuggan... Då börjar...
Du du du dududu... Ice ice baby... (jag vet, jag är skittråkig...)

Får nog ta en paus...

Det råkade gå en dag innan jag fortsatte skriva...
(luggen ser om möjligt ännu värre ut idag.. Tvätta håret kanske hade varit en bra idè...)

Känner att de här med att komma på låtar till en hel dag lät som en bra plan i mitt lilla huvud.. men de är så svårt att komma på låtar så detta tar alldeles för lång tid...
Men det jag ville komma fram till är nog att man kan få mer utlopp för sina känslor med hjälp av musik.. och allt hade blivit lite dramatiskare liksom... vilket kanske nu när jag tänker efter, inte är ett jättebra argument.. (känner att gropen jag gräver blir djupare och djupare...)
Men va faan...
Dessutom hade det ju varit skitjobbigt att gå bland folk.. Jävla massa olika låtar överallt.. De är ju inte som att alla är vid samma sinnesstämning...
Screw this!!!
Jag har nu kommit fram till att det är bra att vi INTE har musik som startar automatiskt i vår vardag.. Är ändå rätt nöjd med radio, skivor, tv, musik i affärer, i mobilen, på cafèer, på gymmet, på krogen, på restaurang(eller? kommer ju inte ut så ofta nuförtiden..) mm.. (eller ärligt talat kommer jag inte på mer just nu..)

Känns underbart att ha skrivit ännu ett inlägg om helt totalt meningslösa saker!
Tänk vad mkt jag tillför världen... <3

Kommentarer
Postat av: Helena

Ett fint förslag till morgonmusik: Var söndagsmorgon jag var hemma under min gymnasietid, ensam eller med vänner/pojkvän, väckte min far och lillebror mig med O'boy av Peps Persson. "O'boy, vilket vackert väder, solen skiner idag..." Tur att jag har ett förlåtande sinnelag eftersom bror och jag numera bor tillsammans och jag är bra mycket morgonpiggare än vad han är! ;D

2010-05-26 @ 13:34:40
URL: http://bettyochjag.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0