Ny Stalker, rekordticks och Guds skönhetsfördelning.

I´m back! Shit vilken jävla abstinens jag haft!!! Har inte hunnit skriva på länge.. Och jag som har haft sjukt mycket viktiga åsikter och tankar jag velat dela med världen! (vilka jag dock tyvärr glömt nu.. sören också..)
Så som vanligt vet jag inte vad som kommer skrivas...

Anledningen att jag inte kunnat skriva är att jag fått ligga lågt eftersom jag fått min alldeles egna "stalker".... Nämligen Nova-Li...
SHIT MY GOD!!!
Hon är som ett plåster!
Ett väldigt våldsamt plåster..
Hon klättrar på mig heeela tiden.
Drar mig i näsan..
Pillar mig i näsan..
Petar mig i ögonen..
Drar i mina ögonfransar..
Drar mig i håret..
Kniper mig typ överallt..
Skallar mig...
Suger på mig..
Snorar på mig..

Dessutom förstör hon allt i sin väg! Hon drar ut precis allt hon kommer åt!
Öppnar alla skåp. Smäller med toalocket. Tuggar på alla skor. Äter kattmat, papper och allt som kan tänkas. Hon kör runt alla stolarna i vardagsrummet. (gärna med Sune på)
Hon är besatt av att gå... Min rygg går typ sönder...
Hon hittar på nya hyss hela tiden. Jag kan inte lämna henne en sekund utan att hon får tag i nåt.
Jag är sååå trött..
Men fan va rolig hon är! Hon snackar (skriker) konstant! Hennes ljudnivå på rösten är inte av denna värld..

Det blev visst lite mammabloggande..:)

Jag har skrivit lite om ticks innan..
Häromdagen såg jag nåt som slog alla jag någonsin sett..
Jag möter en kille som går helt normalt som vem som helst.
Men plötsligt tvärstannar han.
Tar upp ena handen på huvudet och andra på magen och börjar klia sig hysteriskt! (som en apa typ)
Efter detta följer en hel serie med skitkonstiga rörelser. (vilka jag inte kan förklara, funderade ett tag på om jag skulle göra en rekonstruktion själv och lägga i så ni skulle få se.. men de är kanske lite att ta i?)
Jag har aldrig sett någon liknade! De va som om de va en hel ritual!
Tänkte att nu måste dom ha börjat spela in Dolda kameran igen! (vilket gjorde att jag blev lite distraherad och började tänka på hur jag skulle se ut på tv..jag är ju känd för att göra väldigt mkt grimaser hela tiden..)
Till slut började han gå igen..
När vi gick förbi varandra höll han huvudet nerböjt men tittade upp på mig generat och log. (sjukt likt Richard Gere och min systers sambos systers sambo Micke BTW... och nä, jag stammar inte..) 
Då undrar jag va han tänkte...
Var han medveten om sitt tvångsmässiga beteende? (om de nu va på riktigt) 
Vad det ett sånt leende typ "ja, jag vet va du tänker..."
För dom flesta är nog inte medvetna om sina ticks.. Men när man har så här mkt kan man ju inte undgå att märka det väl? Iofs räknas det kanske inte som ticks längre när det är massa saker efter varandra...
Jag kunde inte hjälpa det men jag skrattade ju inombords.. Det såg onekligen sjukt kul ut... Stackare...
Dålig karma... skit också...

Jag har blivit så lat så att jag har nästan slutat sminka mig.. Trodde ALDRIG i hela mitt liv att jag någonsin skulle komma till det. Jag är fan skiiitful utan smink!!! (JA!!! Jag vet att man inte ska trycka ner sig själv så osv...) Men jag ser sjuk ut typ, som att jag inte sovit på en månad. Jag fick ju tyvärr inte något naturligt pigment, vare sig på kroppen, ögonfransar eller bryn..
Jag fick däremot en ljusrosa färg på ögonlocken!! Men hallå??? Why liksom???
Mer än en gång i mitt liv har folk trott att jag använder rosa ögonskugga.. (vilket iofs kan vara jättefint, men ser lite roligt ut om man inte har något annat smink...)
Iaf... De började med att jag slutade med ögonskugga... sen puder... sen underlagskräm.. sen mascara..(läppstift har jag ALDRIG behövt.. tyvärr... Gud glömde ge mig läppar.. skit o mög..) 
Dom flesta kanske inte sminkar sig med allt detta till vardags, men jag tycker att det hör till lite när man jobbar som frisör...
Mascara är det absolut viktigast i en sminkning för oss som fick ljusa ögonfransar. Det gör så sjukt stor skillnad! Men nu är det så att jag har en mascara med två ändar, en med vit o en med svart färg.. Och det är extreeeemt jobbigt att sätta på båda... (vilken jag köpte i hopp om att bli lika snygg som min syster som använder den... men ack...) Tacka vet jag den traditionella mascaran med bara svart!

När vi ändå pratar om systrar o så.... Hur är det egentligen med Guds fördelning av skönhet och så i familjen?
Ja.. Lite si sådär kan jag tycka...

Min äldsta lillasyster blev så här:
Lång
Smal
Sjukt vacker
Smart

Min minsta blev såhär:
Lång
Smal
Brun
Sjukt snygg
Cool

Jag blev såhär:
Kort
Rund
Blek
Söt? (säger pappa iaf...)
Glad? (pappa säger iaf att jag kan lysa upp ett rum...)

Ja, va hände här då kan man ju undra? ;P

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Oj vilka komplimanger man fick här då! Inte riktigt rättvist men det är ju din tolkning... Ja Nova-Li är så underbar, hon är så underhållande! Men jag blir lite snurrig av ränderna på sidan här...

2010-06-10 @ 11:34:10
Postat av: Soffis

Ååååååh vad jag saknat dina inlägg. Har liksom loggat in på fejjan lite då och då i hopp om att se en uppdatering (som om jag inte skulle loggat in där annars, skulle i princip kunna adressändra till cyberrymden). Saknar dig och lillan. Och du, det är inte som jag försöker vara störigt neutral och opartisk nu men herregud kvinna äger du ingen spegel?? du är alldeles fantastiskt vacker och underbar!! puss kram och kärlek!

2010-06-10 @ 11:57:05
Postat av: Lottsho

betyder det att jag är korkad?! eyyy

2010-06-10 @ 13:26:58
Postat av: Lottsho

men som sagt du kan inte skriva så med tanke på att du är smalast i familjen och vi ser lika dana ut!

2010-06-10 @ 13:28:31
Postat av: Camilla

Jag blir faktiskt också lite yr... får kanske byta snart igen...

Allt är ju skrivit med glimten i ögat.. så ni behöver inte vara jätteoroliga..

Men de e ändå lite orättvist.. :S

2010-06-10 @ 17:21:41
URL: http://cmagnell.blogg.se/?tmp=09225301
Postat av: Pappa

Äntligen är du tillbaka! Snacka om att trycka ner sig själv... Men jag säger som Sofie: Men herregud kvinna, äger du ingen spegel!?? Och du kan definitivt lysa upp ett helt rum! Puss o kram från en stolt pappa!

2010-06-14 @ 16:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0