Frisering, tvätt och dusch???

Va på Öland förra veckan, funderade på att jag behövde färga håret, men blev lite tveksam till denna salongen...






För det första: NAMNET BLAGA....
Vet inte riktigt vad det står för i resten av vårt avlånga land, men i Skåneland betyder det spottloska...
Mindre trevligt kan man ju tycka...
 
För det andra: DUSCH...
Kan gå med på frisering o tvätt, men dusch???? Undrar verkligen vad det innebär....

Så jag beslutade mig för att köra det säkra före det osäkra o skippa den frisören o låta min utväxt vara mörk ist..

Igår nådde jag nästan botten. Var på Hemköp och kom på mig själv att jag sjunkit så lågt att jag stod och kollade på Garnier hårfärg. Tragiskt. Förbjudet. Oacceptabelt.
Om man som frisör kollar på sånt är man vad man kallar "mindre rik" eller mer brutalt "jävligt fattig". Välj själv..

Jag har ALDRIG haft så stor utväxt som nu. Alla spår som fanns av att jag var frisör en gång i tiden är utsuddade... Puts väck! Nu ser jag mer ut som "white trash". Gött...

Igår gick jag in på en frisörskola här vi bor och fick en tid till ikväll. Jag ber till dom högre makterna att jag inte blir gulhårig!! Kan man bli annat för 240 kr??





Kommentarer
Postat av: Pernilla

Mitt blev jätte bra och är gjort av en student:) jag klipper o färgar alltid mitt hår hos henne:) lycka till!;)

2010-07-28 @ 17:00:47
URL: http://mammastheo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0