Jag överlevde. Men med minnesluckor....



Jag gjorde det!!!!! Jag klarade stå o prata inför över 40 personer utan att svimma !!!!
Jag va nervös, men de va inte alls så jobbigt som jag trodde. Men nu kände jag ju iofs alla också. (Har lite minnesluckor men försökte bara ta det lugnt så jag skulle komma ihåg vad jag skulle säga...) 
Fick höra talet sen.. OMG vad jag pratar konstigt och jag är nog rätt skånsk eller?

Så då va kalas o namngivning över för lillan.. Pust... Jag överlevde.. Nätt o jämnt iaf..
Har planerat detta i typ 2 månader o de va över på ett par timmar...
Det mesta gick som planerat.. Det enda va väl att någon klant ställt sitt glas med päroncider intill kladdkakan, och sen hade det vält, så de va cider över halva kakan.. De va nån som kommenterade att de va någon annorlunda bismak, men de va inte helt fel...
Glasyren räckte inte till alla muffinsen.
Och morotskakan såg ut som om något barn hade lekt med den först o sen hade vi lagt den på fatet! :)
De va meningen att hallonen skulle täcka chokladtryffeltårtorna men de bidde lite snålt.
Och ja, där va skitkallt!
Men detta va bara smågrejer som förhoppningsvis inte märktes så mkt!
Så jag är mycket nöjd!!

Cermonin blev bra, va lite orolig över att den skulle bli fattig, men syster Marie hade skrivit ett jättefint brev som Richard läste upp och Farmor Anki läste upp en dikt. Dessutom Sjöng min äldsta vän Lina helt fantastiskt, hennes man spelade fiol, Johan gitarr o Daniel nån trumma.. Det va sjuuuukt fint!!!!!

Hade valt Bubbley med Colbie Caillat och Halo med Beyonce. Den första skrev jag om texten en del eftersom vissa saker inte passade alls och det blev jättebra faktiskt! Halo va så alla håren reste sig på armarna. När lillan va nyfödd så hade jag den i huvudet i flera veckor, så jag gick o nynnade på den hela tiden. (därav mitt val av låtar)

Alltså shiiit va presenter!!!!!!!!!!!!! OMG!!!!!
Allt va jättefint!! Massa roliga leksaker, böcker, fina kläder, underbara smycken och olika fondkonton, presentkort och såklart hennes röda fina vagn!
MEN.... Kommer ALDRIG förlåta mamma o Marie för en av deras presenter.. 100 BOLLAR!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dom är ÖVERALLT.... GAAAH!!!!!!!

Tusen tack för all hjälp, alla presenter och för att ni finns i våra liv! Love you!!!


Kommentarer
Postat av: Marie

Guud va fina bilder! Hon e så underbar! (ni med) hihi bollarna var kanske en liten plojgrej ja.. lägg dom i badkaret och sätt henne där!:)

2010-08-31 @ 09:38:51
Postat av: Sofie

Tack själv! Det var ett jättemysigt kalas :) Och ni är så fruktansvärt vackra! Och jag lovar, kakorna var väldigt ätbara, trots spill och brist på glasyr och bär - inget jag tänkte på, det gick liksom ner väldigt många bitar ändå! puss på dig!!

2010-08-31 @ 11:41:20
Postat av: anna

hej gumman, tack för bilkommentar, den är från möhippan. Fick ju leka modelllll för nån timme där hihii. Men du, jag älskar bildern på er, här och på facebook, vilken fin familj ni är och vilken nova-li, som hon skrattar, vill äta upp henne så go hon är ju!!! Du är så härlig att läsa. kan inte låta bli att skratta åt kakorna o att där va kallt o så, men som du säger är inte det som är det viktigaste, o sen är du nöjd o det är ändå viktigast, heja du!!!

Tycker du är en toppen tjej och mamma som fixar o står i. stor kraaaam

2010-08-31 @ 23:32:43
URL: http://enoka.blogg.se/
Postat av: anna

bild kommentaren mena jag haha

2010-08-31 @ 23:33:27
URL: http://enoka.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vilka vackra bilder på en otroligt vacker familj!! Och du då, shit va snygg du e!! =) miss u! puss

2010-10-18 @ 23:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0