Extrem ångest!

Ångest, ångest, ångest.
Kl är 01.10. Mina tankar far runt i huvudet som en svärm ollonborrar. Dom vet inte var dom är påväg o dom krockar ständigt med hjärnväggarna. Varje krock står för en återvändsgränd.
Har så mycket att ha ångest över. Eller har jag egentligen det?
 
Pengar. Har sån ångest över pengar. Över vilka pengar kan man då fråga sig? Där finns ju inga.

Jobb. Måste ha mer jobb. Klarar mig inte på dom få timmarna jag har på Wolford. Behöver heltidsjobb. Men ska jag vara borta från lillan så mkt? Om jag forts inom handels blir det sena kvällar. Slutar tidigast kl 18. Om vi inte bor i Malmö, hur dags är jag då hemma? Kommer jag hinna träffa henne en timme på kvällen o sen ska hon sova? Hur mkt ska hon behöva vara på dagis? Vet inte ens var hon ska gå på dagis. Har inte fått besked än.

Hus. Har hittat ett hus i svedala vi vill ha. Tror jag. Har givit gubben ett bud. Allt tar en himla tid. Han är velig. När ska vi isf flytta? Vi har 3 mån uppsägningstid på denna lägenheten. Lillan är anmäld till dagis från 1 nov, men som sagt, har inte fått besked. Om vi t ex flyttar i dec kan hon ju inte börja i Malmö o sen en månad senare flytta till ett i Svedala. Och man har 2 mån uppsägningstid på dagisplatsen vare sig (särskrivning?) hon börjat eller ej. Om vi skulle flytta i dec o hon börjar i nov i Svedala, hur gör vi med hämtning o lämning? Vi har bara en bil.

Har fått mitt jobbschema och enligt det behöver lillan vara på dagis onsdagar o torsdagar mellan 13.30-16.30 mitten av nov-dec... Det är jättelite! Det bästa hade varit om hon inte hade behövt gå alls i år. Det hade löst en hel del. En vän har sagt att på onsdagar (eller va de torsdagar?) börjar hon inte förrän kl 17, så då kan hon ha henne. Så om någon hade kunnat ha henne (nu har jag stirrat på ordet henne så länge att det ser heelt konstigt ut..) den andra dagen hade det varit löst. Handlar ungefär om 6-7 ggr skulle jag tro. NÅGON?? (mot betalning såklart) Men undrar om vi bor i stan eller i Svedala då? Om vi bor i Svedala måste jag hinna ta mig till jobb också. Börjar kl 14. Så ev måste hon lämnas kl 13.. Varför håller jag på såhär??? Jag kan inte lösa detta just nu ändå!!!

Tillbaka till huset. Från 1 okt är det nya regler ang bolån. Man får bara låna 85 %. Vi har fått ett lånelöfte som gäller ett halvår. Efter det kommer vi inte kunna köpa något eftersom vi inte har någon kontantinsats. Vilket betyder att vi måste handla nu. Det sjuka är att ett hus i den prisklassen vi kollar kommer kosta oss ungefär lika mkt som vi betalar här idag.
Hade det inte varit för dessa stressmoment hade jag gärna bott kvar i stan ett tag till. Trivs jättebra ju.

Om ett par veckor är det kalas o namngivning för lillan. Att ordna sånt är det värsta jag vet. Blir så stressad. Komma ihåg allt. Fixa allt. Baka. Handla. Organisera. Dukning. Musik. Tal. Prata inför folk. Kommer förmodligen inte komma ihåg något jag sagt. 

Har i en månad nu haft ont i magen och mått illa. Känner mig jättekonstig. Är extremt trött och känner mig nere. Min hy är jättedålig. Rygg o nacke ska vi inte tala om.
Känns som om allt är i obalans.
Påminner otäckt mkt om när jag va gravid. Men har gjort 3 test, sista senast häromdagen, och jag är INTE gravid. (har dessutom p-stav..Så. nu vet alla det..)
Har funderat mkt över vad som är fel.
En vän till mig sa det till mig idag.
Stess. Det är stress.
Så sjukt. Så logiskt. Så onödigt.
Har jag saker att oroa mig för egentligen?
Skapar jag allt själv?
Jag menar, Daniel är i samma båt och han sover gott om nätterna.
Eller är detta helt enkelt ett kvinnligt drag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0