Busemannen, The Shining o Anna Book

Satt o pratade om saker man va rädd för när man va liten, typ vita madame (eller va fan hon kallades) o sånt.
Då erkänner en kompis att när hon tvättar av sminket kan hon få för sig att de ska stå någon bakom henne så hon måste kika även om hon har tvål i ögonen o ibland låser hon t o m dörren för att vara på säkra sidan...
Vi andra två som va med känner precis likadant!!! Jag kan kolla hur många ggr som helst för att vara på säkra sidan.

Ibland tvättar jag ett öga i taget så att jag kan ha koll hela tiden. E sjukt rädd att när jag tittar upp i spegeln ska där stå en man bakom mig!!
E detta vanligt förekommande rädsla? Har aldrig någonsin pratat med någon om detta men alla vi tre kände igen oss! Jag kan känna likadant i duschen. Eller om jag står i badrummet o duschdraperiet e fördraget så får jag för mig att de e nån bakom, så jag tar mod till mig o sliter bort det. (än så länge har där inte vatt nån...)
Eller om man plötsligt tror att det finns nån under sängen så man rycker upp fötterna eller får hoppa upp i sängen. Ibland kommer jag på de när jag legat där en stund o då ligger jag o laddar, sen sticker jag ner huvudet o kikar. Hjärtat bultar som bara den...

Någon alla va rädda för när vi va små va "Busemannen".. Who the fuck is Busemannen??? O vem fan kom på namnet??? hahaha!!!
 
När jag bodde hemma bodde vi i hus. På nedanvåningen fanns ett rum som vette/vätte (?????) ut mot cykelskjulet.. Jag tror ärligt talat att jag har blundat VARJE gång jag skullat rulla ner persiennen där när de varit mörkt. Och jag har alltid släppt ner den så fort jag kan...
Jag va lika rädd varje gång att där skull stå någon. Jag vet fortfarande inte om där någonsin varit någon eftersom jag blundat varje gång...
Vi ska inte tala om när man kom hem på kvällen o skulle ställa cykeln därbak.. OMG!!!! De gick ju att tända men titta man ut mot trädgården va d kolsvart.. Så jäkla läskigt.

Så, var får vi allt detta ifrån då? Vi kom fram till att mkt e dom jäkla Wallander-filmerna!! Dom skrämmer ju skiten ur en!! (fast dom hade vi ju inte sett när vi va små, så där spack den teorin..)

En film som skrämde skiten ur mig för resten av livet va "The Shining". Jag va 16 år o fick sova på golvet hos mina föräldrar i 3 veckor efter. Har aldrig varit så mörkrädd någongång, och aldrig så arg på någon som personen som tvingade mig se den o som försäkrade att den inte va äcklig...( Jag blev rädd bara pappan satt i möte o gubben berättade om hotellet i början...) De värsta är när ungen kör i korridorerna.. Fy fan... (överdrev rätt kraftigt om att jag aldrig varit så arg på någon...det finns andra saker som upprör mig mer alltså..)

De e rätt galet hur man kan köra upp sig och hur andra påverkar en. Som t ex du MARIE!!!!!! (min syrra alltså..) Har aldrig träffat någon som kan göra mig så rädd!!!! Blir så arg!
De finns filmer som jag sett innan o tyckt va lugnt, men sen när jag sett den med henne har jag blivit livrädd!! (Och JA, jag e en sån som ser samma film flera ggr..) Hon e så rädd när hon kollar (vilket hon förmodligen kommer förneka..hihi..) så hon överför rädslan till mig! Och de värsta är att så fort filmen stängs av försvinner rädslan för henne, medan för mig e den ännu värre efteråt. Jag kan inte sova o e jätterädd.. Samma sak varje gång...
Jag kan va rädd i flera år, jag glömmer inte i första taget. Jag kan ligga o försöka sova o rätt som de e kommer tankarna in på äckliga filmer.. och då blir jag skiträdd o försöker få bort tankarna genom att börja sjunga ABC med Anna Book i huvudet.. (har gjort det sen jag va liten.. Jobbigt nu att jag valde en sån fruktansvärd låt...) De funkar faktiskt för de mesta eftersom de e kanske världens töntigaste låt och för att jag avskyr Anna Book o då tar min irritation på henne över o jag glömmer min rädsla. Mkt effektivt!

Nu blev jag lite irriterad när jag skrev om Anna Book. Man ska inte avsky folk (jag vet) men jag blir sjukt provocerad av henne!!!
Hon e säkert världens snällaste människa, god mor o maka.. MEN!!! Efter jag såg Let´s dance för några år sen så började det..
Hon e så mjäkig, sååååå tacksam o sååååå grinig... Jag själv bölar för allt, men hon e i en klass för sig själv!  De blir bara för mkt, de känns inte äkta. Hon gör sig själv till ett offer.. De e synd om mig.. Buhuu.. Ja de e d säkert men skaffa lite stake kvinna!!!! 
Måttet va rågat när jag fick se henne i "Hjälp, jag e med i en Japansk tv-show" (typ).. Hon fick ha på sig nån dräkt o skulle glida på mage ner för nån liten backe o försöka stanna vid en viss punkt.. Alla försökte utan större dramatik, men när hon skulle göra det va hon i upplösningstillstånd!!!!! Efteråt sa hon halvt gråtandes "De e de värsta jag varit med om i hela mitt liv!!!"
VA??????????????? YOU GOTTA BE FREAKIN KIDDING ME!!!!! E de d värsta??? Hon måste va lyckligt lottad....
Jag kanske har helt fel om henne eftersom jag inte känner henne, men d e iaf såhär hon framställer sig enligt mig! Så de så..! (de stillade mitt samvete lite iaf..)


Kommentarer
Postat av: Soffipropp

Alltså jag sitter och skrattar högt här i min ensamhet på mitt rum. haha. shit vad roligt du skriver.



Och du; jag har exakt samma problem med spegeln och under sängen monster. Vuxna människor, vad är det för fel på oss?



Och jag kan även tillägga att Marie berättade för mig om Onda Dockan filmerna när jag var typ tio. Och hon berättade dem med sådan inlevelse att jag 16 år senare fortfarande inte vågat se dem. Och de ska väl inte ens vara särskilt äckliga?? Det kanske är dags nu... Jag får se.



Pussar och kramar, fortsätt skriva!!

2010-04-09 @ 11:38:19
Postat av: Camilla

tusen tack Sofie! skönt att höra att fler tänker som vi! :)Jävla Marie!!!

2010-04-09 @ 12:47:34
Postat av: Heidi

Shit ja, Anna Bokk i det japanska prorammet, det var det värsta jag sett och värst av allt var när man hade firat att hon åkt ut, så fick den j-vulen en ny chans!

Har ogillat henne innan, men efter detta program så avskyr jag henne!!

2010-04-12 @ 18:02:38
Postat av: Helena

Fick lite perspektiv på den där hotellvistelsen, då jag fick kolla att du inte hade monster i garderoben innan vi gick och la oss. ;-D Jag var extremt mörkrädd under hela min uppväxt, men sedan jag spenderade en allhelgonanatt på en kyrkogård i början av seklet försvann den rädslan helt.



Du skriver förresten hysteriskt roligt!

2010-04-14 @ 21:19:46
URL: http://bettyochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0