Eletriker, egenkligen o höger långfinger...

Men HALLÅÅÅÅ!!!!!!!!!! Upptäckte just att min blogg e ju JÄTTEFUL!!!!!! Varför har ingen sagt något?????? Va inne på Tinas blogg o hon hade värsta träväggen i bakgrunden o sånt!! jag har en rosa sida med ett jävla hjärta!!! MY GOD!!!

En tanke.. Törstar man efter uppmärksamhet när man bloggar? E de för att feeda sig ego? Kanske det? Förmodligen.. Jag gör nog det.. De e ju väldigt kul att skriva iaf! Och det blir ju självklart roligare om nån läser..

På tal om att skriva... Jag har ett tag funderat över att uppgradera pekfingervalsen o lägga till ett extra finger. Har då undrat vilket finger är mest logiskt att lägga till.. Där e ändå 8 olika alternativ. Kom fram till att höger långfinger kändes mest naturlig att rekrytera. Känns bra faktiskt, höger pekfinger har jobbat hårt o behöver lite avlastning genom att få en assistent.. (har kommit fram till att vänster pekfinger har inte så stor area den jobbar på. den sträcker sig nämligen bara över QWEASDZXC, resten fixar höger pekfinger.)

Hittade inte någon röd tråd till nästa ämne så jag bara slänger mig in i det.. UTTAL...
Har jobbat i en klädesbutik i 2 år typ o jag har i 2 år uttalat namnet fel.. Wolford... Jag säger d på engelska o resten av persolalen säger de lite tyskt typ.. Har på kurser o så märkt att jag e den enda som uttalar det på mitt sätt. Detta borde ju göra att jag ändrar mitt uttal, men jag kan bara inte!!! De e ju helt sjukt!! Jag vet ju att jag säger fel!!! Har prövat (eller provat..vet fortf vid 30 års ålder inte vilket man ska säga) flera gånger men det känns inte naturligt..
Då tänker jag såhär.. Andra som uttalar saker "fel", är dom också medvetna om det? Ok om man säger rätt boksäver men betonar fel,  (Vill inte hänga ut någon här, men) men t ex mammas sambo säger eletriker.. Alltså ist för eleKtriker.. Han tar alltså BORT en bokstav. Vi påpekar detta VARJE gång, men han ändrar sig inte.. De kanske känns fel för honom helt enkelt?? En annan i min närhet säger yoRghurt.. Alltså personen lägger TILL en bokstav!! But whyyyy??? Sjukt kul iaf!!
Speciellt eftersom min familj har en dålig vana att attackera folk som säger fel.. Vi tycker det är väldigt kul, (lika kul om man själv säger fel) men har förstått att alla inte uppskattar detta...Vilket jag kan förstå, men de kommer automatiskt liksom.. Och vi menar ju inget illa.. Vi kan skratta så vi gråter åt varandra.. Fabulous...
Ett annat ord som verkar vara svårt är Egentligen.. Har hört mer än en gång Egenkligen.. Mkt underhållande!

Jag mår jättedåligt över en sak som jag knappt vågar erkänna... Min 7 månaders gamla Nova-Li stoppade in en prilla idag... Hon kom körandes med sin gåstol i hallen o jag såg att hon såg fruktansvärt äcklad ut.. Stoppade in fingern o kollade dirkt så hon inte hade något i munnen, de va tomt.. Men på "bordet" på gåstolen såg jag en använd snus.. Fy fan va äckligt.. Stackars barn!!!!! Den har legat på pappas snusburk på bordet o hon har fått fatt i den... känner mig som världens sämsta mor!! De måste ju va farligt??? Den åkte nog ut snabbare än kvickt, men ändå... Jag e en tjatkärring o gnäller som fan på min sambo, men denna gången kände jag att han fattar nog utan att jag ger en uppläxning.
Vanligtvis hittar jag prillor lite här o där.. På sprayburken, på toalett-spolar-handtaget, i sängen o lite sånt. (inte dagligen) (nu råkade jag göra nåt så de blev kursiv stil, vet inte hur man ändrar tillbaka..) Känner att jag har kommit till en punkt när jag bara skrattar lite slött åt det, men tänk när lillan börjar gå, då får man fan se upp!!  De finns väldigt många faraor som man knappt tänker på innan dom beprövats.  Vi behöver ju inte skapa fler...
Hoppas det finns hopp för mig ändå...

Imorgon börjar mitt nya liv!!! SNYGG O SMAL, SMAL O SNYGG!!!! Då ska jag nämligen sluta äta snabbmat.. Har sjukaste ångesten redan!!!! Hur i hela fridens namn ska detta gå till??? Ska sluta med godis, chips o sånt också, men d känns inte i närheten lika svårt..
(Sen kan man ju undra när jag ska komma till insikt att jag är beroende av energidryck..)
Jag ÄLSKAR t ex kebab!! O Burger King ska vi inte snacka om!!!! My gaaaaad!!!
Jag har sen typ 16 års ålder varit "litta" rund.. Men efter graviditeten gick jag med nästan 10 kg extra utan att göra nåt.. (så jävla gött!!) För att nu försöka hålla mig här nere o för min hälsas skull gör jag detta. min stackars sambo får haka på (Han säger att hans skjortor har krympt, säkert..)

Nu Ska jag till Burger King o köpa ett whopper meal med fanta o garlicdippa!!! E såååå hungrig, ska äta de under andakt..(rätt eller?) Men tror faktiskt att jag nu bestämmer mig för att en gång i månaden ska jag få äta snabbmat... Och förresten thaimat måste man ju få äta när man vill.. de e ju inte fett på d viset....


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kul att du börjat blogga:D

2010-04-05 @ 18:54:09
URL: http://mammastheo.blogg.se/
Postat av: naddie - mamma till finaste prinsessan!

usch vad jag känner igen det där med prillan... tycker jag går ständigt runt i lägenheten och plockar upp, hittar dom överallt! MÄN!



Ariella stoppa med in en prilla en gång men lika fort åkte den ut... som TUR är. tror det är för äckligt för dom att ens kunna tänka sig svälja!



skön blogg du har startat =)



2010-04-05 @ 20:21:03
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: Anonym

I sjätte stycket, tredje raden, andra ordet tog du BORT en bokstav...vet inte om du brukar uttala ordet så, men jag kan upplysa dig om att man inte stavar det så ;-)



Puss i pannan (på plåstret om du har kvar det!)

2010-04-05 @ 22:47:51
Postat av: Jessie

Det var jag som skrev senaste kommentaren, missade att identifiera mig =)

2010-04-05 @ 22:49:37
Postat av: Camilla

Hörru Jessika!!! Jag tog kanske BORT en bokstav, men jag ersatte iaf den med en annan!!!!!!!!

2010-04-05 @ 23:07:17
Postat av: Pappi

Upptäckte just blogggen! Skrattat mig genom alla inläggen! Man är nog lite knäpp för hela tiden när jag läser så hör jag din röst o ser dig framför mig... :-) Hälsa D att han plockar undan prillorna efter sig annars ska svärfar ta ett snack med honom! Puss på dig!

2010-04-06 @ 16:21:44
Postat av: Emilia

Får du inte äta sallad heller mer?? det e ju inte snabbmat...

2010-04-06 @ 20:26:57
Postat av: Camilla

Välkommen pappa! :)

Klar jag får äta sallad Emilia!!! jan inte leva utan det!!!

2010-04-08 @ 00:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0