Dagens funderingar angående mina medtrafikanter.

När jag vaknade låg jag på en snus.

Sen skulle jag o lillan på långfärd till Appeltorp! :)
Man märker att man är en bit från Malmö city när man ser en skylt med varning för vildsvin! Shit, dom kan väl va rätt farliga eller? Tänk att bli jagad av ett vildsvin!! (undrar om det är vnligt förekommande där...)

Det finns många roliga skyltar. På en stod det SLÄKTFORSKNING 2. Det tyckte jag va kul. (kan vara att jag vid laget jag såg den skylten va väldigt uttråkad eller kan vara att jag var väldigt uttråkad vid det laget jag såg skylten... eller Vid det laget jag såg skylten var jag väldigt uttråkad... Hur jag än skriver känns det fel... men ni fattar nog poängen..)

Där va en hel del traktorer. Så fort jag ser en traktor kommer ångesten smygande.. Attans, nu spräcker jag tidsplanen.. Jag har nämligen ALLTID en tidsplan när jag kör. Vill alltid veta hur lång tid det ska ta, och då får det INTE ta längre tid. Jag ställer in mitt tålamod på timer liksom. Blir väldigt irriterad om det går över tiden.
Detta kan ha med att göra att jag haaaaaatar att köra och åka bil.... Det är BARA ett färdsätt, ingen jävla upplevelse för att titta på naturen och köra småvägarna o sånt skit. Fort fram bara!!!(det finns inget bättre än motorväg hela tiden..)
Blir extremt stressad när det står att det är dubbelfiligt i 2,1 km t ex. Då måste man ju försöka komma förbi så många som möjligt på sträckan innan de blir en fil igen!
( En gång för länge sen skulle jag se hur långt jag kunde köra på motorvägen UTAN att någon körde förbi mig.. Hann till Helsingborg från Malmö sen kom där en fartdåre.. skit osså..)
MEN.. Jag kör aldrig (nästan) så fort så jag kan bli av med körkortet!
Jag har nämligen en fortkörningsförsäkring...mmmm..de är sant...
Den gäller 3 fortkörningar /år.
På sträckor med hastighet från 70km/tim och uppåt.
Och man får inte köra så du blir av med kortet.

Förstår om det låter idiotiskt. Men tänk om du kör på en 70-väg. Har lite bråttom och råkar komma upp i 80...Och precis där står farbror blå.. Sjuuuukt sura pengar..
Tror det är få som ALLTID lyckas hålla hastigheten. Och har du riktig jävla otur så strår dom där just den DÄR gången du råkade köra för fort.
Så ja.. För mig är det värt 495 kr/år OM i fall att jag råkar köra för fort...

Körde förbi några fartkameror också idag. 
Väldigt bra att det finns tycker jag, MEN det är extremt idiotiskt att det alltid finns en skylt att det kommer en!!! Då saktar dom ner precis där (vilket iofs är bra) men sen gasar dom igen. Det måååste ju vara bättre att alla vet att varsom kan det finnas en kamera. Har man åkt dit ett par ggr bör man väl bli lite försiktigare alltid eller??
Så i längden borde detta ju vara bättre.. (JA, det finns säkert någon JÄTTEbra förklaring varför man måste ha skyltar bla bla.. Men de vill jag inte höra om..)

Men snäppet värre är väl ändå när tidningarna skriver ut var det är fordon/fart/nykterhets - kontroller i veckan!!!!! ÄR DOM HEEEELT DUMMA I HUVUDET???????????? Det måste ju liksom förstöra meningen med det hela. Har nån druckit, har körförbud osv tar dom bara en annan väg ju!!! Det är bättre att JÄVLARNA åker fast!!! (gud vad jag svär.. förlåt..)
Det finns få saker som gör mig så upprörd som rattonykterhet. Därför skriver jag inte mer om det.

En sista sak angående trafiken.
Varför kör inte första bilen ända fram när den kommer till ett rödljus?
Detta händer mig dagligen (eller kanske inte..) att jag kommer först till ett rödljus och bilen i filen bredvid står  sjukt långt bak. Varför?

Förresten.. En hemsk sak. En kille jag känner va ute och körde och råkade köra på en stackars anka.. :(
Dom såg inte var den blev av. Men när dom kom hem och gick ur bilen såg dom detta.



STACKARS STACKARS LILLA ANKA!!!!!!!!!

Men den måste ju iaf dött direkt, och inte hunnit lida..
Så jävla hemskt..

Tänk om dom kört in i stan eller nåt!!! Stått där vid rödljuset, sett två snygga brudar i bilen bredvid och flörtat lite... Och så ser dom ankan!!! Skiiit va sjukt!!
Eller en barnfamilj!!! Dom bara.. mamma.. varför har den bilen en anka på taket?
hoppas ni kan se komiken i denna hemska händelse...

Nu ska ni få se ett levande glatt litet djur! Nämligen geten Puck! (tror jag de va iaf..)Såååå söt!!!



Nu känns det bättre va? Min karma är återställd igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0