Manchesterbyxor, killfrisyr och Snoozeavgiftning.

Är riktigt orolig för min hörsel nu. Skulle sova och då lät det som om nån skotta typ sand utanför.. (jag tänkte, gud va konstigt att göra de så sent..) Sen spetsade jag öronen till max och förstod att det va inte någon som skottade. Det va Nova-Li som andades. (?????????????) (de börjar alltså bli riktigt illa..)

Städade bakom tvättmaskinen idag. Va som värsta loppisen, hitta en jävla massa skit. Leksaker, foton, napp, tom toarulle och lots of damm... Många fynd alltså!

Nu hittade jag ju en napp där, men annars undrar jag va FAN alla nappar försvinner??? De e som med strumpor, ni vet. Helt sjukt. Lillans skedar har samma tendens att försvinna... Och bollar... Extremt irriterande..

Mitt stackars barn ha ALLTID (typ) rosa kläder på sig. Klänningar o sånt. Vilket där finns en logisk förklaring till..
Min kära mor lät ALDRIG mig ha sånt på mig när jag va liten, Jag fick ha kort frisyr, manchesterbyxor och hängsle. Kul. När jag väl fick klä mig själv slog det över och de blev så mkt volanger, kjolar och klänningar att jag såg ut som en liten tant. My gadd.. (inte mina stoltaste ögonblick)

Men det finns en logisk förklaring till detta också.. Nämligen att när min lilla mamma var liten va hon yngst med tre bröder, så min mormor klädde henne som en liten prinsessa med massa knutar, klänningar och allt sånt min lilla mamma avskydde. Hon ville ju leka som dom andra pojkarna, inte sitta och se fin ut. 
Det va därför det slog över för min mamma och därför hon tvingade mig se ut som en pojke. Och nu gör jag samma sak som min mormor gjorde. And so it goes on liksom....  

Det jag skulle komma fram till är att jag för ett tag sen köpte en tuff liten blå skjorta till Nova-Li.  idag tvättade jag den för att hon snart ska kunna använda den... Den krympte till storlek 56 typ. Skit. Nåja.. jag försökte iaf! :)   
(Ev ljög jag nu. börjar tvivla på om jag köpt den eller vi fått den. kommer inte ihåg..nu blev detta ju jättekonstigt..)

Över till något helt annat. SNOOZEN...
Så underbar men samtidigt världens mest irriterande påfund!
Förr kunde jag inte för mitt liiiv förstå varför folk snoozade! De e väl bättre att sova gott dom minutrarna längre?? Det finns inget värre än att vakna, och med snoozen väljer man att vakna FLERA ggr istället!! Heeelt ofattbart....
Tyckte jag iaf då...
Sen hände något..
Jag blev en tröttare..
och tröttare....
och ännu tröttare människa..
Vilket resulterade det här med att snooza smög sig liksom på mig...
Jag ställde inte klockan tidigare för att snooza, utan började hoppa över grejer på morgonen istället för att kunna sova längre..
Va fan... jag behöver inte bädda idag... (ska ju ändå bädda upp igen ikväll...)
Va fan... jag behöver inte äta frukost idag... (har ju lunch halv ett..)
Va fan... jag behöver inte sminka mig idag... (har ju kvar lite mascara från igår..)
Va fan... jag behöver inte föna håret idag.. (någon har sagt att jag är lite söt i lockigt hår..)
Va fan... jag behöver inte tvätta håret idag... (de e ju bara tre dagar sen, kan dölja lukten med hårspray..)
Va fan... jag behöver inte duscha idag... (lite roll-on så e d klarrt..)
Va fan... jag behöver inte leta upp nya kläder idag.. (tar dom från igår, dom ligger ändå på golvet bredvid sängen...)
Va fan... jag behöver inte borsta tänderna idag... (gjorde ju det innan jag la mig och jag har ju inte ätit något konstigt sen dess..)

Ja gott folk. Detta var alltså början till mitt förfall. ;P
Snoozen är som en drog. Bara EN gång till...
Man ger upp vad som för att få sova liiiiite till..
;)  (känns bäst att göra en sån om någon inte fattar att allt e på skämt...)



Min räddning kom inte förrän min dotter kom. Henne kan man inte snooza. (tyvärr får jag faktiskt säga..)
Det blev en avgiftning som heter duga.. NO MERCY!!

Nu har snoozen blivit min fiende istället för min allierade.
Daniel är nämligen en SÅN.
Helvete.
Han börjar mellan 5.55 till 6.30.
När man är mammaledig och är uppe och matar på natten är man INTE så road av att vakna var 5e minut varje morgon. Man vill få sova varenda sekund man kan!!!
(dessutom känns det som att Daniel vaaarje morgon letar jääääättelänge efter mobilen.. och jag är rädd att lillan ska vakna varje gång..vilket händer ibland och då blir jag sjukt arg..)
Men, Daniel är i snoozeträsket. DEEP DOWN om man säger så.
Förstår honom, men de e fan inte mindre irriterande för det...

Måste bara tillägga att i morse gick han upp direkt. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0