Uteliggare, avdelare och spontana kramar..


Häromnatten när vi skulle sova började min magen kurra som fan. Jag kände inte det, men jag hörde den (ni vet, ibland säger man; e de din eller min som kurrar?) Iaf.. Den slutade inte och då insåg jag att det va inte min magen... Det va någon som åkte förbi på skateboard utanför. Fan va dum jag kände mig...

Precis när jag och Nova-Li va påväg (heter det på väg eller påväg? Det finns inte med i ordlistan i mobilen.. påväg alltså.. på och väg finns..) hem somna hon i vagnen. Kände att om jag går in måste jag ta av henne och då vaknar hon, så jag bestämde mig för att stanna ut i parken här.
Hade ingen filt med mig så jag satte mig på en parkbänk i solen. Blev tröttare och tröttare så jag la mig helt enkelt på bänken. När jag slumrat där en stund (med vagnen tätt intill och handen på den) började jag bli medveten om hur det såg ut. Jag ligger och sover på en parkbänk med en vagn och en systempåse bredvid på marken....
Så jag stoppade ner påsen i min väska och vilade vidare..

På tal om att sova ute..
Blir ni ofta kramade av uteliggare? Det har nämligen hänt mig mer än en gång.
En gång va de en som fråga om jag hade cigaretter, och när jag sa nej så frågade han om han fick en kram ist.. Hann inte svara innan jag fick en stor kram.. Lite överrumplande faktiskt.. (kan också ha varit vara en helt vanlig  väldigt skitig kille som tyckte jag va snygg..hmm..)

En annan gång va de en gubbe med hår som va extremt stort och långt (och vitt) som jag mötte. såg att han frågade flera stycken om pengar men fick inget, så jag hann typ ta upp plånboken innan han hade hunnit fråga mig. Han blev så glad för pengarna så han gav mig en jättekram och det enda jag tänkte på var att hans hår nuddade mitt... Jag tänkte: Jaha.. nu får jag löss... Men han va ju så glad.. :)

Jag och en kompis va på Burger King med en snubbe som fick äta vad han ville där. Han valde nån sån med jalapenos, min första tanke råkade komma ut ur min mun: Men tänk om du får ont i magen!!!! (kul att sitta ute och skita liksom.. Fast han borde ju kanske varit med om att han behövt det innan.. Men jag tänkte ju att det va dumt att utmana ödet..)

Jag har en alkisvän som jag pratar med ofta, han snackar alltid så mkt så det är bara att slå sig ner på bänken med honom. Så mitt i stan brukar jag sitta med barnvagn och prata med min alkisgubbe.. :) Och när jag jobbade så brukade jag träffa på honom när jag gick hem, så där brukade jag sitta med min dyra Wolford-utstyrsel och klackaskor på en bänk och diskutera min alkisgubbes dystra liv.. Folk glor som fan. Och jag säger: Låt idioterna glooo!!! :)

Dagens i-landsproblem:
  
Nu har jag en till sån grej som gör mig irriterad när man är i mataffären... När man lagt upp sina varor på bandet är det allmänt hyfs att lägga dit en sån avdelade!! (alltså en sån kloss, shit, undrar vad det kallas?) Ni fattar hoppas jag? Jag anser att det är personen som lägger upp varorna före dig som ansvarar för att lägga dit avdelaren! Iaf när dom ligger så nära kassörskan så att man inte når eftersom personen framför står i vägen!! Sen förstår jag inte hur svårt det kan va för kassörskan att skjuta iväg dom lite längre??
Är jag på lite dåligt humör kan detta göra mig tosig!!! Han jag då dessutom haft någon som står och flåsar mig i nacken i kön också förlorar man nästan de...



Skit också!! Titta vad jag har råkat göra med solskyddet i bilen!!!!!! Vi får inte loss det!!!! Den sugproppen sitter fast nere i dörren!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha! Jag blir också jätteofta kramad av uteliggare. Den vithåriga gubben vet jag precis vem det är, han har kramat mig två gånger. En gång helt omotiverat och en gång ville han visa en bild på något av hans barn vilket var sjukt hjärteskärande.



Avdelaren är fantastikt rolig. Håller eg med om att det är den första personen som ska lägga upp den men jag brukar låta bli ibland som ett roligt socialt experiment och då blir folk helt vanisinniga och lägger upp den hårt och demonstrativt. Haha! Du hade hatat mig i kön!

2010-04-20 @ 10:41:43
Postat av: Camilla

haha Linda!! visst e han för gullig!!Men ärligt, skärp dig med avdelaren för faaan!

2010-04-20 @ 21:46:03
Postat av: Anonym

Gulllig vetja inte. Det där lurviga vita håret har sett bättre dagar.



Meeeh! Kom igen, det är ju sjukt roligt med sociala experiment. Som att sätta sig brevid någon på bussen trots att det finns massa lediga två-sitssäten kvar. Roligt att utsätta andra, inte lika kul när nån annan idiot kommer och placerar sig brevid en när det finns platser dock...

2010-04-22 @ 01:20:48
Postat av: Camilla

okej då!! Får hålla med om att det på bussen är extremt kul faktiskt... Men inte avdelaren...

2010-04-22 @ 08:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0