Påsk!! (men har inte skrivit ett skit om påsken)

Sweet Jesus!!! Fick höra idag att om man bloggar ska man göra det typ varje dag... Så intressant e INTE mitt liv.. (tyvärr) Iaf inte för andra skulle jag tro! Fast just nu vet jag bara att jag har en enda läsare - min trogna syster Lotta! Hon har t o m gjort ett inlägg!! HUR GLAD BLEV INTE JAG när jag såg "kommentarer (1)" ????  (denna gången va de meningen att de skulle vara stora bokstäver) Tusen tack Lotta! Mitt mål är att få ihop 3 läsare..

Satt o funderade på att när jag hade resedagbok på internet tyckte jag de va skitkul att skriva! De tar sjukt lång tid eftersom jag skriver med höger OCH vänster (!!!!! Lärt mig på äldre dar..) pekfinger bara, men dubbelt så snabbt som /än (???) innan jag uppgraderade mig till 2 fingrar.. (tror min gamla svensklärare Vivi Säll hade skrivit Meningsbyggnadsfel i kolumnen) (men läs meningen ett par gånger så kanske ni fattar till slut..)

Vad e då intressant att läsa om kan man ju fråga sig??? (eller vad vill min enda läsare Lotta läsa om?? ;P) För det jag skrivit än så länge e ju sjukt ointressant inser jag nu. Inte nåt vettigt faktiskt.. Men de behöver d kanske inte vara? Seinfeld blev ju en succe'... (guuud va jag fick leta efter flärpen till e:et, ändå känns d inte riktigt rätt) Jag menar, "it's a show about nothing"... (Vivi Säll hade nog opponerat sig mot alla punkter, utropstecken o paranteser också) 

Nu när vi ändå e inne på Vivi Säll så känner jag såhär.. Jag va jättebra på svenskan i skolan, hade inga problem med stavning o så, men någon gång från typ 18 -30 års ålder hände nåt... Jag har blitt skitdålig ju!! (kolla bara hur jag stavade blivit!!) Jag känner mig väldigt osäker på vissa ord, hur jag än stavar tycker jag det ser märkligt ut. Man är ju faktiskt rätt utsatt nuförtiden när fejan finns, jag brukar reagera direkt när folk stavar fel, så de gör säkert andra när jag skriver också. Men de vääääldigt många som inte kan stava har jag märkt. Och de gäller inte bara ord som man nästan aldrig skriver utan ord man använder varje dag, jättevanligt. Man ser ju om folk haft brått o tryckt fel eller om dom inte kan stava. Nu t ex e d skitsvårt att skriva, jag ligger i ett kolsvart rum med datorn på magen, jag blir bländad av skärmen så jag ser inte tangenterna o jag har ju ingen aning om var dom e. (kollar aldrig på skärmen, som normala människor när jag skriver) (ni kan bara tänka er hur lång tid detta tagit för mig)

Har skrivit Påsk!! som rubrik, men ännu har jag inte skrivit ett skvatt om påsken än.. Hade ju tänkt berätta om min fantastiskt underbara långfredag, men d orkar jag inte nu, så jag skriver lite stödord så får ni själva lista ut resten!! OKAAAAJ????

* Familj
* Bil
* Hästar
* Promenad
* Fika
* Hundar
* Trädgård
* Jens
* Q8
* Ica
* Videoaffären
* Gryta
* Marängswiss (osäker stavning)
* Film
* MYYYYYYS!!!!!!!!!!!

GLAD PÅSK!!!


Kommentarer
Postat av: Marie

Du nämnde bara ett namn: Jens! Vad har han som inte vi andra har? Puss! Ps jag har lillans snuttefilt, uuuups jag satt tydligen på den... den luktar jättegott! (DOFTAR!!!!)

2010-04-03 @ 00:54:59
Postat av: Camilla

Jens ingår inte i familjen! De gör Emilia! :) Skiiiiit ossåååå!!! snutten!!!! Ta med den imorgon!!! Betyder detta att jag har 2 fans nu? du o Lotta?? :)

2010-04-03 @ 00:59:15
Postat av: Marie

Japp, jag är ett fan av dig och Mariedalsgrillen!

2010-04-03 @ 01:19:09
Postat av: Catti

Lätt jag med =)

2010-04-03 @ 12:13:01
Postat av: Heidi

Nu har du ju nått ditt mål med 3 läsare....du är ju minst uppe i 4 nu :)

2010-04-03 @ 14:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Klicka här


RSS 2.0